dec
Inspera: Grundkurs för administratörer
Inspera är ett verktyg för digital examination
Under den här kursen försöker vi gå igenom hela arbetsflödet i Inspera;
mest fokus läggs på hur man sätter upp ett tentatillfälle och alla dess inställningar, vi tittar kort på hur man skapar en uppgiftsgrupp (samling frågor) och de viktigaste inställningarna, vi tittar även kort på hur det ser ut för studenten och går också kort igenom hur man bedömer frågor i Inspera. Vi pratar om de administrativa rutinerna samt praktiska frågor. Ladok-integrationen tas upp kort om önskan och tid finnes. Innehållets fokus kan anpassas efter deltagarna.
Ingen föranmälan krävs, men för att kunna använda Inspera måste du först logga in i Lucat och ansöka om behörighet i Inspera. Du bör ansöka om rollen enhetsadministratör om du arbetar som administratör. Jobbar du som lärare kan du ansöka om rollen administratör. Ska du endast skapa innehållet i tentorna och bedöma räcker det att söka användarbehörighet.
Gå vidare till Lucat – lucat.lu.se
Klicka dig vidare enligt följande:
Mina behörigheter > Ansök om behörighet > Behörighetstyp: IT-tjänst > IT-tjänstgrupp: Utbildningsstöd > IT-tjänst: Inspera > Behörighet: Användare/Administratör/enhetsadministratör
Ange din institution vid ansökan till enhetsadministratör.
Hör av dig om du har frågor: carina [dot] carlsson [at] ses [dot] lu [dot] se (carina[dot]carlsson[at]ses[dot]lu[dot]se)
Zoom-länk till utbildningen: https://lu-se.zoom.us/j/62392296334
Om evenemanget
Plats:
Zoom
Kontakt:
carina [dot] carlsson [at] ses [dot] lu [dot] se